بازی

آیا بازی ps4 به ps5 میخوره?

یکی از توانایی های بارز کنسول ps5 پشتیبانی و دسترسی آن به ps4 می باشد.

آیا

بازی‌های ps4 روی ps5 اجرا می شود؟

یکی از توانایی های بارز کنسول ps5 پشتیبانی و دسترسی آن به ps4 می باشد.

قابل توجه کاربران همانطور که می دانید دو کنسول xbox serias x و ps5 از یکی از ویژگی های مهم مشترک بین شان قابلیت پشتیبانی و اجرای بازی از روی کنسول های نسل قبل است.

علاوه بر این قابلیت مهم شرکت سونی برای راحتتر کردن روند کار شما توضیحاتی از نحوه ی اجرا و محدودیت های این عملیات و کیفیت بازی ها ارائه داده است.

 از آن جایی که کنسول ps4  بازی های گرانبها و مهمی دارد، شرکت سونی قابلیت دسترسی به 4000 بازی ps4 را به کنسول ps4 داده است که همراه با کیفیت طراحی بالاتر می باشد.

طبق توضیحاتی که سونی ارائه داده است، اکثر بازی های ps4 قابلیت اجرا روی کنسول ps5 را دارند. تعداد خیلی کمی از بازی هایش در اجرا مشکل ایجاد می کند.

بازی های ps4 قابلیت اجرا روی کنسول ps5 را دارند

بازی های پلی استیشن 4 زمانی که بر روی کنسول پلی استیشن 5 اجرا می شود، (بازی های ps4 قابلیت اجرا روی کنسول ps5) از قابلیت و توانایی های ps5 از جمله کیفیت بهتر تصاویر، loading سریعتر، فریم ریت با ثبات و … برخوردار است. همینطور در آینده قابلیت های بیشتری در دسترس کاربران قرار می گیرد که توسط شرکت سونی اعلام می شود.

بازی‌های واقعیت مجازی ps4 روی ps5 هم قابل اجرا است.

بازی های ps4 قابلیت اجرا روی کنسول ps5 را دارند که اجرای آن مستلزم دارا بودن هدست playstation vr، به دوربین مخصوص ps4 و دوال‌شاک ۴ یا کنترلرهای PlayStation Move نیاز خواهید داشت. استفاده از دوربین ps5 در کنار هدست واقعیت مجازی امکان پذیر نیست و حتما باید از دوربین‌های ps4 استفاده کنید.

جهت اطلاع رسانی بیشتر دسته ی کنسول پلی استیشن 4 فقط برای بازی های خود روی کنسول ps5 قابل استفاده است و نمی توانید از دسته ی ps4 برای بازی های ps5 استفاده کنید. بازی‌هایی که از سرویس‌های playstation plus و PS Now دریافت می گردد هم در صورت امکان، می‌توان روی ps5 اجرا شوند.

تکنولوژی استریم بازی‌های پلی‌استیشن ۴ روی پلی‌اسیتشن ۵ هم وجود دارد.

بازی های ps4 قابلیت اجرا روی کنسول ps5 را دارند غیر از این بازی‏ ها

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، امکان اجرای برخی از بازی های ps4 روی ps5 وجود ندارد. ما در اینجا لیستی از اسامی بعضی از این بازی ها نوشته ایم. 

  1. Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  2. !Just Deal With It
  3. We Sing
  4. Joe’s Diner
  5. Shadow Complex Remastered
  6. DWVR
  7. TT Isle of Man – Ride on the Edge 2
  8. Robinson: The Journey
  9. Hitman Go: Definitive Edition
  10. Shadwen

 

 

آیا PS5 قادر به اجرای بازی‌های تمام کنسول های پیشین هم هست؟

شرکت سونی فقط سازگاری با بازی‌های PS4 را تأیید کرده است. در حالی که شایعاتی مبنی بر پشتیبانی از عناوین PS3 ، PS2 و PS1 نیز وجود دارد، سازندگان بیشتر بر روی پشتیبانی و دسترسی به بازی های پلی استین 4 تمرکز خود را گذاشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *